Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Marcus - 19 februari 2010 14:59

Hej igen. vad har du gjort idag?


Själv har jag plogat sen 9:00till 13:00 och var en kort stund inne på verkstaden så de kapade bort den lilla skadade delen på sidovingen som jag fick i olyckan i går kväll. Sen har jag spelat lite need for speed shift. Svårt spel med bra känsla och har precis duschat. Ska nu bara käka och sen dra ut igen o ploga.


SMHI har utfärdat en klass 2 varning nu för Bohuskusten och Göteborg. Från kvällen till lördag eftermiddag ska de enligt SMHI komma mellan 30 cm till 40 cm nysnö. Tillsammans med starka vindar kommer de bli driver på vägarna.Så ge dig bara ut om de är nödvändigt och håll avståndet när sikten kommer vara dålig på grund av snörök. Som alltid sänk farten när de råder vinterväglag.


Så hörs vi kanske senare ikväll/natt

Av Marcus - 19 februari 2010 00:00

Var precis med i en trafik olycka när jag plogade E6. Jag satt i lastbilen o plogade o försökte hålla bort drivorna som hade bildats när jag kom in i de gamla hårda isiga drivorna med framplogen. Som en följd av detta gled lastbilen in mot mitten av E6. Jag såg inte ett skvatt och frikopplade och bromsade automatiskt samtidigt som jag förökte komma tillebaka på vägen igen men fick stopp.


Detta hände under ca 2 s och  när väl sikten och jag stod ganska stilla. Kollade jag för att se om långtradaren som hade hållt alldeles för dåligt avstånd hela tiden var. Såg då i sidospegeln han försöka veja eller köra om och han klarade lastbilen men körde in i min sidovinge. Som tur var han han veja tillräckligt mycket så att bara vänster fram på hans lastbil blev skadad.


Som tur var blev ingen skadad och för de är jag jättteglad men är så klart lite spänd nu. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv och mina motiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards