Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Snöstormen över

Av Marcus - 21 februari 2010 21:53

Hej igen. Har inte hunnit uppdatera bloggen med snöstormen som har varit. Sedan sista uppdateringen har jag bara jobbat,sovit och käkat. Blev som berfarat besvärligt med driver på över en meter på sinna ställen och väldigt dålig sikt.


I Hogstorp på avfarten körde en plogbil fast och kom inte loss även när en annan plogbil kom och försökte dra loss plogbilen. De kom med hjullastare och drog loss plogbilen. Därefter grävde han upp avfarterna och påfartena vid Hogstorp och vid Torp köpcentrum eftersom driverna inte kunde forceras med vanlig plog eller spetsplog. Jag såg bara hjullastaren vid Hogstorp och Torp köpcentrum men hjullastaren var säkert på andra ställen också.


Mellan Bråland och Mellerud fastnade en bil i drivorna och fick vänta till plogbilarna kom och öppnade upp vägen. Efter att bilen blev "räddad" startades kolonkörning.

I många andra delar av Dalsland blev många vägar helt igen snöade och helt ofarbara.


Flera villa ägare har blivit avskurna från vägnätet efter att deras vägar snöat igen där enda utvägen har varit att gräva fram vägarna. Farsan och jag fick själv gräva fram en väg för en granne som inte kunde ta sig ut. För dig som undrar så är de en nyrenoverad Huddig 960 på bilderna.

   

Sen fick jag o min farsa dra upp en jordbruks traktor som hade plogat och kört i diket.


 

Imorgon så ska farsan gräva fram en annan väg som är igensnöad och på de hoppas jag få lite bilder. Där farsan ska gräva imorgon hade de jobbat med en L90 hjullastre som ser ut så här http://www.pehrs.se/bilder/L90C-1.jpg hela dagen och inte hunnit gräva fram vägen.


Har många bilder på snö koaset men de får bli enn annan gång

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus - 12 oktober 2010 18:04


Tog denna i igår vid halv 7. Trodde bilden skulle bli bättre än vad de blev men. Vad tycker ni? Vad de något att visa?     ...

Av Marcus - 27 september 2010 19:55


Tog denna idag. Hade länge spanat på trädet. Trädet ser inte rikgit ut så här i verkligheten. I verkligheten är trädets krona inte så fylligt och färgerna framträder inte lika mycket. Men blev dock nöjd med kortet eftersom de verkligen framhäver höst...

Av Marcus - 23 september 2010 19:55


Denna bilden tog jag när jag, Tomas och malin var och tog kort på standpromenaden för ett bra tag sen.   Kom hyfsat nära :)     ...

Av Marcus - 19 september 2010 18:19

Hej, Som ni har märkt så har de blivit mindre och mindre inlägg. Jag har helt tappat lusten att skriva om mitt liv och vad jag gör. Jag kommer dock inte att sluta blogga men jag kommer istället blogga om min kamera och publicera mina bilder istället....

Av Marcus - 11 september 2010 14:34

Efter senaste inlägget igår så drog jag på kvällen till Malin och Tony. Dom bjöd på soppa. Vi såg på idol och på filmen Pirates of the caribbean black pearl. Blev en riktigt trevlig kväll.   Idag morgon så var jag duktig och gjorde makaronipuddin...

Presentation


Mitt liv och mina motiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards