Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Marcus - 3 mars 2010 21:36

När var du sist tacksam?

För egen del var de nog för en vecka sen och de är konstigt. För jag vet inte hur de är med dig men jag har jobb och är 21  , har en fantastisk familj och underbara vänner. Jag borde därför vara tacksam för allt jag har. Det kanske bara är en vana att man kollar på "gräset på andra sidan stängslet". Och därför går runt med en känsla av att man inte har de så bra. Tror detta är ganska utbrett syndrom i Sverige och i västvärlden.


Jag har iallafall ofta en känsla av att jag missar massa saker i livet. Jag menar de finnns tex grymt många bra filmer, spel , böcker, mat att uppleva och då har man bara skrapat lite på ytan. Självklart verkar många andra ha tid att uppleva massa saker och verkar ha ett bättre liv. Själv blir jag lite stressad av alla upplevelser jag inte har tid med. Jag börjar dock inse att jag aldrig kommer hinnna uppleva allt de jag skulle vilja. Detta är min "gräset på andra sidan stängslet" att de allra flesta verkar ha ett roligare och bättre liv än mitt. Men instället för att titta på andra sidan stängslet borde jag kolla på mitt egna saftiga gräs.


Presentation


Mitt liv och mina motiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards