Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Marcus - 18 mars 2010 20:54

Ibland får jag ögonblick när jag kan se livets sanningar. Låter flum jag vet men ibland som sagt så är de precis som jag kan se klart. Igår såg jag att om man tror på sig själv så kan du klara allt.


De är inte sagt att de kan bli lätt. Men säg att du vill byta jobb. Så står bara du i vägen för de målet. Vill du ha jobb , var aktiv och sök och åter sök. Du kanske behöver flytta till ställen där de finns jobb. Nu kommer många att komma med orsaker till att de inte kan flytta tex eller andra orsaker. Men som jag skrev tidigare i inlägget så kommer de inte vara lätt. Du kanske inte vill offra stabiliten i familjen eller flytta ifrån din sambo/flickvän. Jag förstår de till fullo. Jag skulle inte heller offra de.


För egen del så är jag ofrivilligt singel men jag gör inget för att råda bot mot de. Varför kan man undra och jag har inget svar på de. Men säg att jag verkligen tog tag i detta, då kan jag nätdejta, gå ut själv på krogen eftersom jag inte ofta är där med kompisarna., Flörta och bjuda ut tjejer i vardagslivet. Gå ut på dansträffar för singlar, Ta singelkryssnigar. Ja du förstår säkert att de skulle ta en massa tid. Det kanske är de jag inte är redo att offra tiden de tar att hitta någon.


Men tänk dig en värld där du inte är rädd för något. Tänk allt de du skulle vilja göra. Resa till afrika, kina, hoppa bungyjump, lära dig prata spanska, skriva en bok, starta eget eller vad du nu vill göra och alla möjligheter. Det är bara du som är ivägen för de och tid. Det kanske inte blir lätt och de kanske inte går som du vill. Men det är iallafall en upplyftande tanke att se alla möjligheter som finns i livet.


Presentation


Mitt liv och mina motiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards