Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Marcus - 19 juni 2010 22:01

Jag har nu börjat lära mig de mest grundläggande sakerna om systemkameran. De finns en massa jäkla inställningar som man kan ändra, men har mest kört på automatik och de olika programen för landskap och porträtt och macro mm.


Men här kommer de första bilderna från systemkameran. En koltrast tror jag som jag tog med Teleobjectivet.  

Sen en landskapsbild med objectivet som följde med kameran

 

Sen en macrobild på ett iskallt glas med Ramlösa mango :)  

Är hel nöjd med kameran. Så många förinställda fotoprogram som gör de grymt snyggt jämföt med min gamla som typ hade macro som enda förinställda program.

Av Marcus - 19 juni 2010 12:06

Igår så hämtade jag systemkameran som jag har snackat om här på bloggen. Har hunnit leka lite med den och se lite vad den går för. Riktigt stor skillnad jänfört med min lilla Sony cyber-shot. Sony kameran är dock bätte på marcobilder men inte så konstigt heller när kompaktkameran har ett mer macroanpassat objectiv. 


Har tänkt att ladda upp bilder på samma motiv någon gång i framtiden så ni får se skillnaden mellan systemkameran och kompaktkameran.


 


Presentation


Mitt liv och mina motiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards